Flox

Waarom je een recruiter moet gebruiken voor het vinden van de perfecte baan

man met telefoon
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Wat is een recruiter?

Recruiters, personeelsbemiddelaars, consultants. Alhoewel de functienamen verschillen doen ze allemaal grotendeels hetzelfde. Zij zijn de personen die tussen jou en de klant inzitten. Klanten of opdrachtgevers zetten hen in omdat zij hier de tijd voor hebben, gespecialiseerd zijn en ze goede en gekwalificeerd kandidaten beter kunnen vinden (bijvoorbeeld doormiddel van wervingscampagnes). Maar waarom zou jij als kandidaat gebruik “moeten” maken van een recruiter?

Het is gratis

De eerste reden is een simpele: een recruitment bureau zal je niet om geld vragen voor hun diensten. Sterker nog, een bureau of recruiter mag je niet om betaling vragen in ruil voor de dienst die zij jou geven.

Kennis van de markt

Door de ervaring met veel bedrijven en kandidaten weet een goede recruiter welk bedrijf het beste bij jou past. Een goed recruiter kan daarom, na een gesprek de perfecte match voor jou vinden.

Vergroten van kansen

Er is een grote kans dat recruiters vacatures presenteren die helemaal niet online te vinden zijn. Waarom? Wanneer bedrijven gebruik maken van een recruiter is het niet altijd nodig om de vacature ook online te zetten. Dus wil jij alle mogelijkheden verkennen? Beperk jezelf niet alleen met job boards zoals Indeed of Monsterboard.

Advies & nieuwe inzichten

Recruiters hebben ervaring en kennis van veel verschillende functies en vacatures. Nog belangrijker: het is hun taak om mensen goed in te schatten. Zij proberen in de gesprekken te kijken naar wat jou drijft, wat jij belangrijk vindt en waar jij het beste tot je recht komt. Een traject kan jou nieuwe inzichten geven die positieve invloed hebben op je carrièrekeuze(s).

Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Andere blogs:

In 2022 is het er niet makkelijker op geworden: het vinden van personeel. Ondertussen is het begrip “wervingscampagnes” dan ook niet meer nieuw. De campagnes vliegen je om de oren, open Facebook, Instagram of een ander willekeurig kanaal en je ziet gesponsorde berichten voor vacatures. Hoe zorg je ervoor dat je opvalt in de huidige arbeidsmarkt?